СЛАВАУКРАЇНІ,ГЕРОЯМСЛАВА !


СЛАВАУКРАЇНІ,ГЕРОЯМСЛАВА !


ВЛ10

ВЛ10 (володимир ленін, тип 10, до 1963 Т8 - Тбіліський 8-вісний) - радянський магістральний вантажопасажирський електровоз постійного струму, що випускався Тбіліським (ТЕВЗ) та Новочеркаським (НЕВЗ) електровозобудівними заводами з 1961 по 1977. Створено з використанням частини електроустаткування електровозів ВЛ8, по екіпажній частині та кузовам уніфіковано з електровозами ВЛ80. Послужив основою для електровозів ВЛ11 та досвідченого ВЛ12.

Illustration




ВЛ10-1310

ВЛ10 ранніх номерів, з форкамерою збоку, а не на даху. Такі десятки легко проходять під низьким мостом на кордоні з Польщею, і до приходу ЧС2 - водили пасажирські поїзди на Перемишль.

Illustration




ВЛ10-1484

ВЛ10 з форкамерою на даху, вже не проходив через міст на Польщу.Як раніше, так і сьогодні водять пасажирські і вантажні поїзди через Карпати.

ПЕРЕДУМОВИ БУДУВАННЯ ТА КОНСТРУКЦІЯ

З середини 1960-х основний вантажний електровоз постійного струму залізниць СРСР. Наймасовіша модель у ряді електровозів постійного струму НЕВЗ та ТЕВЗ.Спроектовані 1952 року електровози серії ВЛ8 до початку 1960-х років не відповідали збільшеним вимогам залізниць СРСР. Ці електровози мали тягові електродвигуни потужністю всього 525 кВт, важкі литі візки, жорстке ресорне підвішування та надмірно галасливу кабіну через невдале розташування допоміжних машин.Перший електровоз та невелика настановна партія електровозів ВЛ10 мали суттєві відмінності від серійних. У першому електровозі кузов кожної секції спирався на два двовісні візки через чотири бічні опори шарового типу. У кузові кожної секції встановлено різне обладнання, електроапарати та електромашини.
Рами кузова служили передачі тягових і гальмівних зусиль. По кінцях кузова, з боку кабіни машиніста були встановлені автозчеплення СА-3, а між собою секції з'єднувалися постійною зчіпкою на кшталт зчеплення тепловоза ТЕ2.
Електровози будувалися на ТЕВЗ з 1961 по 1976 роки, і навіть НЕВЗ з 1969 по 1976 роки. Механічну частину всім електровозів випускав НЕВЗ.

На серійні електровози ранніх випусків ТЕВЗ (№ 021 - № 144) струмоприймачі встановлювалися по кінцях секцій. При подальшій експлуатації струмоприймачі переносили вперед.
Серійні електровози більш ранніх випусків мали великі круглі буферні ліхтарі як у ВЛ80К (до № 287 ТЕВЗ і № 622 НЕВЗ), пізніше електровози стали оснащуватися буферними ліхтарями менших розмірів з розташованими збоку від них червоними хвостовими вогнями В8 та № 622 НЕВЗ).
Починаючи з №720 НЕВЗ над буферними ліхтарями почали встановлювати козирки.

Всього було побудовано 1904 електровози ВЛ10.

ФОТОГАЛЕРЕЯ ЕЛЕКТРОВОЗА

від Рудого Кота

Illustration
Illustration

ПРИПИСКА ТА ОСОБЛИВОСТІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ

На УЗ електровози ВЛ10 експлуатуються тільки на Львівській залізниці. Локомотиви цієї серії обслуговують рух від Львова до Пшемисля (Польща) та через Карпати (через Стрий, де йде основний потік, або Самбір).

Made with