СЛАВАУКРАЇНІ,ГЕРОЯМСЛАВА !
ВЛ11 (на честь володьки леніна, 11-а серія) - радянський вантажний магістральний двосекційний електровоз постійного струму, що масово випускався з 1987 по 2006 рік; окремі модифікації малими серіями будувалися до 2015 року.
ВЛ11М-017
Мукачівський 11М по Скнилову з вантажним, один з найменших номерів у депо.
ВЛ11М-129
129-й 11М по Воловцю у січні 2025-го, вже в лівреї.
ВЛ11М-098
Криворізький 11М по Лозовій у 2014-му
ВЛ11М-041
Мелітопольський 041 по Синельниковому-Першому, у 2019 році.
ПЕРЕДУМОВИ БУДУВАННЯ ТА КОНСТРУКЦІЯ
На початку 1970-х років на замовлення МПС СРСР велися роботи зі створення нового вантажного електровоза на базі ВЛ10, але більшої потужності. Спочатку робилися спроби пристосувати двосекційний ВЛ10 під роботу трьома секціями, а також були побудовані два дослідних, також двосекційні електровози ВЛ12 з новими ТЕД.
Проте в результаті на Тбіліському електровозобудівному заводі (ТЕВЗ) було створено новий електровоз ВЛ11, секції якого могли працювати за системою багатьох одиниць.
Електровоз ВЛ11-001 був побудований у 1987 році та надійшов для випробувань на Сурамський перевал Закавказької залізниці.
Всього збудовано локомотивів ВЛ11М - 467 шт., модернізовані – безрозривні переходи між усіма трьома сполуками, ВЛ11М випускалися з 1986 по 2006 роки.
ФОТОГАЛЕРЕЯ ЕЛЕКТРОВОЗА
від Рудого Кота
ПРИПИСКА ТА ОСОБЛИВОСТІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
Станом на 2025 рік електровози ВЛ11М мають широку географію роботи на УЗ, наприклад в депо Мукачево на Львівській філії їх більше сотні, і вони є основним типом локомотива на Карпатських перевалах. Також еМки працюють у Кривому Розі, та до окупації у Мелітополі.