СЛАВАУКРАЇНІ,ГЕРОЯМСЛАВА !
Електровоз ВЛ40 (Вулик) У — пасажирський електровоз змінного струму, модернізований із секцій вантажного електровоза ВЛ80т, з 2004 року для потреб Укрзалізниці. В процесі модернізації кожен електровоз отримав нові кабіни керування та обладнання. Модернізація проводилася на Запорізькому, та Львівському електровозоремонтних заводах в двох варіантах, що відрізнялися один від одного формою кабіни.В кінці 1990-х на початку 2000-х років, в Укрзалізниці спостерігався дефіцит електровозів змінного струму, через списання старих електровозів ВЛ60ПК, а також через електрифікацію нових ділянок. Почастішали випадки задіяння для водіння пасажирських поїздів вантажних електровозів ВЛ80С і ВЛ80Т, локомотивних депо Знам'янка і Котовськ Одеської залізниці, Козятин Південно-Західної залізниці, які не були обладнані системою електричного опалення поїзда, а також пасажирським електропневматичним гальмом (ЕПГ). З цієї причини було прийнято рішення модернізувати електровози, що простоюють в запасі ТД Цвітково, Черкаської області. Двосекційні вантажні електровози ВЛ80Т переобладнали в односекційні пасажирські, які отримали назву ВЛ40У.
Модернізацію проводять ЗЕРЗ і ЛЛРЗ. Електровоз отримує новий кузов. ЗЕРЗ встановлює кабіни машиніста і пульти по типу електровозів ЧС8, а ЛЛРЗ — кабіни з більш плоскою лобовою стінкою (схожу на кабіну ВЛ65).
ГАЛЕРЕЯ ЛІВРЕЙ
2025 р.
ВЛ40У ЛЛРЗ
ЛЛРЗ — встановлював кабіни з більш плоскою лобовою стінкою (схожу на кабіну ВЛ65).
2024 р.
ВЛ40У ЗЕРЗ
ЗЕРЗ встановлює кабіни машиніста і пульти по типу електровозів ЧС8.
Електровози добре себе проявили на рівнинному профілі, наприклад, на ділянці Київ—Ніжин—Чернігів, Південно-Західної залізниці, де навіть використовуються для водіння вантажних поїздів на ділянці Ніжин—Чернігів, але на важкому профілі (напр. Одеська залізниця) водіння поїздів довжиною 15–20 вагонів виявилося складною проблемою, і викликає багато негативних відгуків на адресу ВЛ40У, від локомотивних бригад.
На сьогоднішній день електровози ВЛ40У приписані до депо Подільськ, Знам'янка (Одеська залізниця), Львів-Захід (Львівська залізниця), Жмеринка, Конотоп (Південно-Західна залізниця), Кременчук і Полтава-Південна (Південна залізниця). Основний парк депо Жмеринка, Знам'янка, Кременчук і Львів складають машини, які виготовлені на ЛЛРЗ, депо Подільськ і Конотоп в основному мають машини, які виготовлені на ЗЕРЗ.