СЛАВАУКРАЇНІ,ГЕРОЯМСЛАВА !


СЛАВАУКРАЇНІ,ГЕРОЯМСЛАВА !


ВЛ80К

Будувався з 1963 до 1971 року, випущено 695 одиниць. Після експериментів з регулюванням напруги ТЕД на первинній стороні трансформатора і візками без ресор серійні ВЛ80 набули конструкцію, що загалом продовжує традиції електровоза ВЛ60К. Однак багато вузлів значно відрізняються від них на ВЛ60К.
Так, тягові двигуни мали більш вигідні характеристики, генератор струму управління ДК-405 був замінений на безконтактне джерело живлення на основі трансформатора ТРПШ, а при відключенні несправної випрямної установки відключається також пара двигунів, що керуються нею - на ВЛ60 вони підключаються до іншої ВУ і тяга електровоза зберігається.
Прохід - вздовж лівої стіни кузова, простір, що залишився, від поперечного проходу (розташований за кабіною секції) до міжсекційного переходу (розташований в хвості) відгороджене шторами і називається високовольтною камерою (ВВК).

На кожній секції електровозу ВЛ80К перших випусків (до номера 380) встановлені два потужні (40 кВт) відцентрові вентилятори для охолодження тягових двигунів, які забирають повітря через врізані в праву стінку кузова жалюзі, і чотири малопотужні високооборотні (14 кВт, 2650 хв засмоктує повітря через встановлені на даху жалюзі та подає його до шафи випрямної установки.
Всі допоміжні машини, крім МВ-2 (заднього візка), встановлені всередині ВЛК. Розташування обладнання в кабіні та поперечному проході (зокрема, розташування розподільника повітря гальм і клапанів звукових сигналів під стелею поперечного проходу) не змінилися в порівнянні з ВЛ60К.

Illustration



ВЛ80К-007 з перебитим номером

Взагалі цей кайзер десь номерів з 3ХХ по 4ХХ-ті, і має другу модифікацію.

Illustration



ВЛ80К-121 у кузові першої модифікації

Цей кузов з часом був визнаний лок.бригадами дуже зручним, через відсутність перешкод у проході між секціями. Чого не скажеш про кузов другої модифікації. На фото перша модифікація зі звичайними форкамерами на даху.

Illustration



ВЛ80К-191 у кузові першої модифікації

А у цього кузова першої модифікації, дахові форкамери прямокутні. До кінця невідомо, чому саме такі ставилися.

Illustration


ВЛ80К-044 перебитий у кузові другої модифікації

Друга модифікація кузова, але ще з круглими буферними ліхтарями, дуже незручна для переходу, адже додалися бокові форкамери з боків, які перекрили повздовжній прохід через кузов. Тепер щоб пройти з кабіни в кабіну, треба відчинити/зачинити 8-м дверей, в т.ч. двері у форкамерах, або ж тримати їх відкритими, але тоді вентиляція буде гіршим, адже повітря братиметься частково з кузова, а не з вулиці.

Illustration



ВЛ80К-728 у кузові третьої модифікації

Це вже третя модифікація кузова, яка пішла з 380 номера, тільки вже зі стандартними буферними ліхтарями. У принципі все те саме, що і у другої моделі, але дещо все ж змінювали.

З електровоза ВЛ80К-380 чотири осьові вентилятори замінені на два відцентрових двоколісних, які забирають повітря не через дах, а через бічні жалюзі, що спричинило вельми невдалу перекомпонування. Для забору повітря цими вентиляторами встановлені додаткові жалюзі як на правій, так і на лівій стінці кузова, причому форкамери (приміщення між жалюзі та вентилятором)
ліві жалюзі опинилися прямо в поздовжньому проході. В результаті при переході з кабіни в кабіну на ВЛ80К великих номерів доводиться або відчиняти і зачиняти вісім дверей (два двері на кожну форкамеру, кабінні та міжсекційні двері), або тримати двері відкритими.
Це погіршує вентиляцію — замість фільтрації повітря через жалюзі і створення надлишкового тиску в кузові повітря частково забирається з машинного приміщення.
З 1970 року на ВЛ80К та на наступних серіях цих електровозів змінено буферні ліхтарі. Замість двох великих ліхтарів, які могли давати як біле, так і червоне світло, встановлювалися два білі з меншим діаметром, поєднані в овалоподібну секцію з червоними буферними ліхтарями ще меншого діаметру.

ФОТОГАЛЕРЕЯ СТАРИХ ФОТО ВЛ80К

Із колекції Олексія Краснова

Illustration
Illustration
Illustration
Illustration

Станом на 2021 рік всі ВЛ80К на рашці списані, ті що залишилися експлуатуються тільки на УЗ (депо Козятин, Куп'янськ (до вторгнення), Полтава, Кременчук, Гребінка).

Made with