СЛАВАУКРАЇНІ,ГЕРОЯМСЛАВА !
Придніпровська залізниця в сучасних межах заснована у 1961-му році, але свій лік вона веде з 1882 року.Центр у м. Дніпро. Основні станції - Дніпро-Головний, Кривий-Ріг Головний, П'ятихатки, Синельникове-І, Запоріжжя-І, Павлоград, Мелітополь, Нижньодніпровськ-Вузол, Самар-Дніпровський, Кам'янське-Пасажирське, Джанкой.Залізниця електрифікована постійним струмом, і є однією із найнапруженіших перевізників вантажів з промисловим ухилом, наряду з Донецькою залізницею.З початком анексії Криму у 2014 році, Кримська дирекція повністю була блокована, і основними напрямками на південь стали лінії на Новоолексіївку/Генічеськ, Бердянськ та Волноваху/Маріуполь. А з початком війни у 2022 році, вся південна частина залізниці зупинила роботу, і залізниця в роботі залишилася у межах Дніпропетровської області, і лише дві гілки в межах Запорізької - з Дніпра та Нікополя. Основний тип локомотивів - ВЛ8, ВЛ8М, ВЛ11, ЧС7, ЧМЕ3, а в приміському русі - ЕПЛ2Т, ЕР2Т.В межах залізниці є чотири стики зі змінним струмом - по Берестину, Лозовій, Тимковому та П'ятихатках.
м. Дніпро
Основне депо ТЧ-1 НД-Вузол - це одне з найпотужніших депо на УЗ, наряду з Ясинуватою, та Козятином. Основний тип локомотивів - електровози постійного струму ВЛ8, ВЛ8М, ВЛ11М6, ДЕ1.Депо розташоване на станції, які прийнято називати фабрикою маршрутів - Нижньодніпровськ-Вузол, у м. Дніпро.У парку "Е" станції, є так звана "стіна" з непрацюючих локомотивів, на 27-й та 28-й колії стоять більше 70 локомотивів депо, які на працюють, або списані. Таких "стін" на УЗ дві, інша до війни була у Лимані.
м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область
Депо Кривий-Ріг - одне з найнавантаженіших на Придніпровській залізниці. Обслуговує Криворізкий промисловий район.Основні типи локомотивів у депо - ВЛ8М, ВЛ11М, ВЛ11М5, ВЛ11М6, ЧМЕ3.Локомотиви депо доїжджають до стику з змінним струмом по ст. Тимкове на Кіровоградщині.
м. Мелітополь, Запорізька область
Депо Мелітополь - одне з потужних депо пасажирського руху, і свого роду перевалочна база на шляху на Крим.До окупації Криму у 2014 році, здійснювало основну частину пасажирських перевезень з Запоріжжя до Севастополя.У 2018 році саме Мелітополь отримав 30 локомотивів ТЕ33АС американського виробництва, які почали обслуговувати тепловозний напрямок з Федорівки і аж до Волновахи, на заміну втомленим 2ТЕ116. Після окупації Кримського напрямку, зросло навантаження на Волноваський напрямок, тому депо майже нічого не втратило. З початком війни у 2022-му більшість робочого парку депо було евакуйовано, а депо окуповане, і ситуацію з рухомим складом, що там залишився наразі невідомо.
м. Пологи, Запорізька область
Тепловозне депо Пологи забезпечувало перевезення між Маріуполем, та "великою землею". Тепловози депо перевозили вантажі з Волновахи, в бік Запоріжжя, Федорівки та Чаплиного, і навпаки. Чимало локомотивів вдалося евакуювати, є які й лишилися.
м. Сімферополь, АР Крим
На момент окупації півострова в депо був добротний парк локомотивів, як тепловозів, так і електровозів. Фактично весь парк депо замінений на рашистські здирки, які в самій рашці давно відсторонені, а український РС, що був на балансі, списаний і ліквідований.
м. Керч, АР Крим
На момент окупації півострова в депо був добротний парк локомотивів 2ТЕ116 та ЧМЕ3. Фактично весь парк депо замінений на рашистські здирки, які в самій рашці давно відсторонені, а український РС, що був на балансі, списаний і ліквідований.
м. Синельникове, Дніпропетровська область
Депо Синельникове - одне з локомотивних депо на перехресті ліній Дніпро - Донбас та Харків - Крим.Основний тип локомотива - ВЛ8, ВЛ8М. Депо виконує роботу по підштовхуванню поїздів в бік НД-Вузла та Запоріжжя.Також є декілька ниток вантажних на Покровськ та Лозову.
м. Дніпро
Основне Дніпровське депо - одне із двох локомотивних у Дніпрі. Виконує всю пасажирську роботу по Дніпру-Головному.Основні типи локомотивів в депо - ЧС7, ЧМЕ3, ВЛ8М.Депо обслуговує пасажирські плечі на П'ятихатки, Покровськ до вторгнення у 2022-му, Запоріжжя та Кривий Ріг.Також обслуговує теплотягою та електровозами приміські напрямки з Дніпро-Лоцманської на Апостолове, та з Дніпра-Головного до Самар-Дніпровського.
м. П'ятихатки, Дніпропетровська область
Депо П'ятихатки забезпечувало перевезення поїздів у бік Кривого Рогу та Дніпра. Станція П'ятихатки-Стикова, як фактично злита зі станцією П'ятихатки - є стиковою двох видів струму, із можливістю переключення родів струму в контактній мережі. Мабуть залізниця не бачила сенсу в депо в цьому місці, і закрила його, перевівши в ПТОЛ і ТД, передавши РС у Дніпро, НД-У та Кривий Ріг.
м. Джанкой, АР Крим
На момент окупації півострова в депо був добротний парк локомотивів 2 ТЕ116 та ЧМЕ3. Депо знаходилось на стиковці ліній з Херсона до Керчі, та з Мелітополя на Севастополь. При чому структура станції така, що прибуваючи з Керчі, щоб поїхати на Сімферополь, треба міняти напрямок руху. Фактично весь парк депо замінений на рашистські здирки, які в самій рашці давно відсторонені, а український РС, що був на балансі, списаний і ліквідований. Рашисти збудували колію, за допомогою якої можна, не заїжджаючи у сам Джанкой, поїхати без зміни напрямку з Керчі на Севастополь.
м. Апостолове, Дніпропетровська область
Депо Апостолове мало добротний парк тепловозів 2ТЕ116 та ЧМЕ3, забезпечуючи перевезення по лінії Апостолове - Дніпро-Лоцманська, та деякі нитки поїздів на Білу Криницю. З часом залізниця певно не вбачала сенсу депо в цьому місці, тому передала локомотиви в Кривий Ріг, а депо закрила, перевівши його у ПТОЛ та ТД.
м. Нікополь, Дніпропетровська область
До створення служб приміських перевезень НРП, в депо окрім електричок, були маневрові локомотиви ЧМЕ3, а також пасажирські електровози ЧС2, які з моменту перепрофілювання депо у РПЧ, передали у Кривий Ріг, як і тепловози ЧМЕ3.
м. Інкерман, АР Крим
У депо було декілька тепловозів 2ТЕ116 на балансі, ними возили поїзди на Балаклавську промзону. З часом депо закрили, перевівши всі перевезення на ТЧ-5 Сімферополь.
м. Запоріжжя
Депо Запоріжжя мало потужний парк локомотивів, на момент свого розквіту на початку 2000-х. Також в ньому були і електропоїзди.З часу створення служб НРП, депо перепрофілювали на приміську роботу, розподіливши електровози між Мелітополем, Синельниковим, та НД-Вузлом.
м. Дніпро
Моторвагонне депо Дніпро знаходиться на ст. Дніпро-Головний, ділячи спільну територію з ТЧ-8.Експлуатуються серії електропоїздів ЕР1, ЕР2, ЕР2Т, ЕПЛ2Т.Обслуговуються всі основні напрямки з Дніпра в бік П'ятихаток, Синельникового, Самару, Лозової.Депо виокремлене від ТЧ-8 у квітні 2008-го, переведено в ППК у серпні 2024.
м. Нікополь, Дніпропетровська область
Депо було створено із ТЧ-12. У парку - застарілі електропоїзди ЕР1, ЕР2 з округлою формою кабін. Проте їхній стан в дечому кращий, аніж останні ЕР2Т того ж Запорізького депо. Це все завдячуючи тому, що Нікопольське депо акредитоване на КВР електропоїздів.
м. Запоріжжя
Друге з чотирьох РПЧ які існували до анексії Криму (третє - Сімферопольське, четверте - Нікопольське)На балансі депо застарілі електропоїзди ЕР1, ЕР2, і більш сучасні ЕР2Т.Депо обслуговувало напрямки на Новоолексіївку/Генічеськ, до Нікополя, та Синельникового.
м. Сімферополь, АР Крим
На момент окупації в депо були електропоїзди ЕР1, ЕР2 та ЕПЛ2Т. ЕР1 та ЕР2 з початку окупації поступово відставили, і списали, а депо наповнили рашистські здирки ЕР2. ЕПЛ2Т встигли евакуювати на "велику землю".